Φωτεινή Βαβίτσα: Από τη Θεσσαλονίκη στη Ρόδο, για χάρη της Dingo Marketing Team.
“Η επιτυχία κρύβεται πάντα μέσα στην αρμονική συνεργασία της ποιότητας, της δημιουργικότητας και της αξίας που έχουμε να δώσουμε στο κοινό μας. Εσύ, τι έχεις να προσφέρεις;”
Η Φωτεινή Βαβίτσα είναι Οικονομολόγος και τα τελευταία χρόνια, μέσα από την εταιρία της Dingo Marketing Team, αναλαμβάνει project επιχειρήσεων με σκοπό την επιτυχημένη προβολή τους στον χώρο του Διαδικτύου.
Ας ξεκινήσουμε με το να σας καλωσορίσουμε στο νησί της Ρόδου! Πείτε μας κάποια πράγματα σχετικά με αυτή σας την απόφαση.
Καλώς σας βρίσκω!
Είμαι μέλος της Dingo Marketing Team τα τελευταία τέσσερα χρόνια και τα περισσότερα από αυτά η βάση μου βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη. Παρότι αυτό δεν είχε εμποδίσει ποτέ τη συνεργασία μας με τα υπόλοιπα μέλη της εταιρίας, μετά από κάποια στιγμή έγινε αντιληπτό ότι για να αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο, ήταν σημαντικό να συγκεντρωθούμε όλοι σε ένα κοινό σημείο. Όπως κάθε σχέση που έχουμε στη ζωή μας, έτσι και αυτή με τους συνεργάτες μου έπρεπε να περάσει σε ένα επόμενο επίπεδο.
Ήταν μία πολύ σημαντική απόφαση, η οποία όμως μέχρι στιγμής μας επιβεβαιώνει την αναγκαιότητά της μέσα από τα θετικά αποτελέσματα που μας έφερε.
Υπάρχει τελικά χώρος για μία εταιρία Marketing στη Ρόδο;
Είναι μία απορία που συναντάω πολύ συχνά τον τελευταίο καιρό. Η απάντησή μου είναι πάντα η εξής: υπάρχει χώρος για μία εταιρία marketing, όπου υπάρχει επιχειρηματικότητα. Επομένως δε βρίσκω κάποιον λόγο για τον οποίο να συνεχίσουμε να αναρωτιόμαστε για κάτι τέτοιο. Ειδικά σε έναν τόπο ο οποίος εκτός από την επιχειρηματική του δραστηριότητα φημίζεται και για τον τουρισμό του, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ανάγκη για σωστή προβολή και διαφήμιση εντός κι εκτός του νησιού.
Θα μπορούσε όμως κάποιος να πει ότι τα τελευταία χρόνια είναι πολυτέλεια να πληρώνουμε για την προβολή της επιχείρησής μας.
Πολύ πιθανόν ο τρόπος με τον οποίο προβάλλαμε και διαφημίζαμε την επιχείρησή μας στο παρελθόν να ήταν όντως μία πολυτέλεια, γιατί πολύ απλά το κάναμε επειδή ήταν της μόδας, ή επειδή το έκανε ο ανταγωνιστής μας κι αυτό μας πείσμωνε.
Το marketing όμως μίας εταιρίας έχει ξεφύγει πολύ από το να μοιράζω απλά κάποια φυλλάδια και να βάζω το όνομά μου σε ένα διαφημιστικό και να το στέλνω στον πρώτο ραδιοφωνικό σταθμό που θα βρεθεί μπροστά μου.
Σε αυτή την περίπτωση φυσικά και μιλάμε απλά για μία σπατάλη πόρων, η οποία τείνει περισσότερο σε τζόγο κι όχι σε επένδυση.
Στη σημερινή εποχή κουβαλάμε πια μία εμπειρία και μία γνώση που μας έχει διδάξει ότι αξίζει να χρησιμοποιούμε όλα τα εργαλεία που έχουμε για την προβολή μας, τόσο εντός όσο και εκτός διαδικτύου. Οι προϋποθέσεις όμως για να μας δώσουν όλα αυτά πίσω την επένδυσή μας είναι να το κάνουμε σωστά και ειλικρινά.
Σωστά, σημαίνει στα σημεία που θα ακούσουν το μήνυμά μας οι καταναλωτές στους οποίους έχουμε να προσφέρουμε μία αξία. Ειλικρινά, σημαίνει ότι η αξία που θα υποσχεθούμε ότι θα δώσουμε μέσα από τη διαφήμισή μας, θα είναι αυτή που θα πάρει τελικά ο πελάτης μας.
Θέλεις να μας αναλύσεις περισσότερο την έννοια της αξίας, ειδικά σε μία εποχή που αυτό που έχει σημασία είναι απλά η φθηνότερη τιμή;
Από τότε που μπήκε στη ζωή μας ο όρος “κρίση” συναντήσαμε πολλές φορές την άποψη ότι αυτή δεν είναι τόσο οικονομική, όσο κοινωνική. Πιστεύω ότι η ιστορία μας έδειξε ότι αυτό ισχύει και στην περίπτωση των επιχειρήσεων.
Περάσαμε κάποιες εποχές όπου ο υψηλός τζίρος και η κερδοφορία μίας επιχείρησης ήταν δεδομένα. Αυτό δημιούργησε τη λανθασμένη εικόνα ότι μία επιχείρηση μπορούσε να έχει διαρκώς πελάτες να αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ακόμη κι αν δεν τους έδινε και την καλύτερη ποιότητα. Ήταν πολύ εύκολο για κάποιον απλά να υφίσταται σαν επιχειρηματίας, έχοντας τη σιγουριά ότι θα συνεχίζει να πουλάει, χωρίς όμως να σκέφτεται και να σέβεται τις απαιτήσεις όλων όσων του κάνουν την τιμή να αγοράσουν από αυτόν.
Έτσι λοιπόν, βρεθήκαμε ξαφνικά σε μία εποχή στην οποία το καταναλωτικό κοινό άρχισε να αντιλαμβάνεται από μόνο του την αξία των χρημάτων που προσφέρει στις επιχειρήσεις.
Το Διαδίκτυο μας έδωσε άπλετη γνώση, μέσα από την πληθώρα των πληροφοριών στις οποίες έχουμε τώρα πια εύκολη πρόσβαση.
Ταυτόχρονα, σαν καταναλωτές περάσαμε μία περίοδο, κατά την οποία καμία μορφή αφθονίας δεν ήταν πια δεδομένη. Αυτό μας έκανε να αντιληφθούμε ότι για να αποκτήσουμε κάτι, πρέπει να μας προσφέρει μία αξία. Διαφορετικά δεν το θέλουμε, όσα χρήματα κι αν έχουμε πλέον στη διάθεσή μας.
Σε αυτή την εποχή λοιπόν, πολλές επιχειρήσεις επέλεξαν απλά να τρομάξουν και να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι ήρθε το τέλος, γιατί φαινόταν δύσκολο να αρχίσουν να σέβονται τους πελάτες τους και να τους προσφέρουν αξία.
Είδαμε όμως κι άλλες επιχειρήσεις που αποφάσισαν να δουν αυτή την κατάσταση σαν μία ευκαιρία και να επενδύσουν στην ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Η απόφαση αυτή ήταν καθόλα σωστή από τη στιγμή που τους έδωσε ικανοποιημένους και πιστούς πελάτες. Μία άλλη ευκαιρία που προκύπτει πλέον από αυτή την κατάσταση είναι ότι στη σημερινή εποχή η πλειοψηφία των ικανοποιημένων πελατών, δεν πρόκειται να κρατήσουν την εμπειρία που είχαν από μία επιχείρηση για τον εαυτό τους. Θα τη μοιρασθούν και με τον κύκλο τους και θα το κάνουν μέσα από τα προφίλ που έχουν στα Κοινωνικά Δίκτυα.
Αντίστοιχα βέβαια, την ίδια συμπεριφορά έχουν και οι καταναλωτές που είχαν δυσάρεστες εμπειρίες από μία επιχείρηση. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα, μοιράζονται τη δυσαρέσκειά τους πολύ πιο εύκολα και ακόμη πιο ηχηρά.
Αν μπορούσες να δώσεις λοιπόν μία φόρμουλα επιτυχίας για τις επιχειρήσεις της εποχής μας, ποια θα ήταν αυτή;
Σε αυτές τις ερωτήσεις, η αγαπημένη μου απάντηση είναι “Εξαρτάται.” κι αυτό διότι η επιτυχία μας είναι πάντα αποτέλεσμα πολλών παραμέτρων. Μπορώ όμως να δώσω μία τροφή για σκέψη σε κάθε έναν που αναρωτιέται που κρύβεται η δική του επιτυχία κι αυτή έχει ως εξής:
Η επιτυχία κρύβεται πάντα μέσα στην αρμονική συνεργασία της ποιότητας, της δημιουργικότητας και της αξίας που έχουμε να δώσουμε στο κοινό μας. Εσύ, τι έχεις να προσφέρεις;
Συνέντευξη στην Ευρυδίκη Κοβάνη
Photo by Spiros Tsampikakis.