Μάγδα Μαυρογιάννη, Μουσικός & Ηθοποιός | Συνέντευξη

Όταν υπάρχει φαντασία η έμπνευση ελλοχεύει παντού!

Πριν από χρόνια, η Μάγδα Μαυρογιάννη ανακάλυψε τυχαία ένα σπάνιο βιβλίο. Το “Le Carnet de Cuisine de George Sand” είναι ένας θησαυρός μαγειρικής της συγγραφέως και ερωμένης του Fr. Chopin, Γεωργίας Σάνδη η οποία μαγείρευε για τους πνευματικούς της φίλους Balzac, Delacroix, Liszt κ.ά., στον Πύργο της στο Νοάν.

Εμπνευσμένη από αυτό, η γνωστή ηθοποιός και μουσικός δημιούργησε ένα ακόμα πρωτότυπο μουσικό θεατρικό αναλόγιο, στα πλαίσια του είδους στο οποίο έχει αφοσιωθεί με μεγάλη επιτυχία από το 1996.  

Οι “Ιστορίες Μουσικής και Μαγειρικής” είναι ένας γοητευτικός συνδυασμός και συγκερασμός της κλασικής μουσικής με την μαγειρική και την λογοτεχνία. Παρουσιάζεται την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη.

Σ’ αυτό η Μάγδα Μαυρογιάννη αφηγείται την ιστορία του βιβλίου και μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα του Πύργου της Γεωργίας Σάνδη στο Νοάν, λέγοντας τα μυστικά της μαγειρικής της.

Ταυτόχρονα ο διακεκριμένος πιανίστας Άρης Γραικούσης επιλέγει από το σπουδαίο έργο του Frédéric Chopin βαλς, μαζούρκες, σπουδές, πρελούδια, Πολωνέζες κ.α. Σε έκτακτη συμμετοχή η σοπράνο Κάτια Πάσχου ερμηνεύει τον κύκλο τραγουδιών ”La bonne Cuisine” που μιλούν για μαγειρική του L. Bernstein.

Με αυτή την ευκαιρία είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί της.

Συνέντευξη στην Ευρυδίκη Κοβάνη

Κυρία Μαυρογιάννη, έχετε σπουδάσει θέατρο και μουσική στην Αθήνα και στο Παρίσι. Ποιο από τα δύο είναι η μεγάλη σας αγάπη;

H μουσική φυσικά. Το 1996 επέλεξα τη δημιουργία Μουσικών Αναλογίων που συνδέουν τη μουσική με το θέατρο.  Εξάλλου όταν ζούσα στο Παρίσι ήμουν στα casting ως ηθοποιός, μουσικός για ταινίες, τηλεόραση, θέατρο.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τις «Ιστορίες μουσικής και μαγειρικής»;

Μία μέρα επισκέφθηκα στο Παρίσι το Musee d΄ Orsay και είδα αυτό το βιβλίο που δεν κυκλοφορούσε και δεν ήταν ακόμα προς πώληση. Το παρήγγειλα στην Amazon και μου το τύπωσαν. Αλλά το timing της ζωής το έφερε έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί τώρα, μετά από αρκετά χρόνια, που το βιβλίο κυκλοφορεί ευρέως.

Γεννιέται ή γίνεται ο καλλιτέχνης;

Αρχικά γεννιέται. Όλοι οι άνθρωποι γεννιόμαστε με ένα χάρισμα. Αρκεί να το καταλάβουμε και αρκεί να το καλλιεργήσουμε, διότι αυτό μπορεί να χαθεί.

Τι σας εμπνέει στην τέχνη και στη ζωή;

Η αφοσίωση, η οποία σε οδηγεί στην άνθιση της έμπνευσης αλλά και της ζωής. Γι΄αυτό έχω δημιουργήσει στο ιστορικό μου σπίτι έναν Κύκλο από Salon Concert που τα απολαμβάνουμε με φίλους καλλιτέχνες και κοινό.

Το ταλέντο ή οι επιλογές καθορίζουν την εξέλιξη ενός καλλιτέχνη;

Αρχικά το ταλέντο αλλά αργότερα οι σωστές επιλογές. Αυτό δεν είναι εύκολο γιατί ο καλλιτέχνης πρέπει να κρατήσει την ταυτότητά του και υπάρχουν πολλές παγίδες στις οποίες εκτίθεται καθημερινά. Αλλά αυτό είναι μέσα στο παιχνίδι της καριέρας.

Τι ιδιαιτερότητες και προκλήσεις έχει για εσάς η δημιουργία αυτής της παράστασης;

Έχει μία εκκεντρικότητα η σύνδεση μαγειρικής και κλασικής μουσικής που ταιριάζει απόλυτα στο εκκεντρικό προφίλ της συγγραφέως Γεωργίας Σάνδη, ερωμένης του Φρεντερίκ Σοπέν, που έζησαν στον Πύργο του Νοάν όλη αυτή την πανδαισία γεύσεων μαζί με Μπαλζάκ, Αλφρέντ ντε Μισέ, Τουργκιένεφ, Ντελακρουά, Λιστ Μαρί Ντ΄ Αγκού.

Μιλήστε μας για την καλλιτεχνική συνεργασία σας με τον πιανίστα Άρη Γραικούση.

Είναι η πρώτη φορά που συνεργαζόμαστε με τον Άρη. Πάντα θαύμαζα το ταλέντο και τη δεξιοτεχνία του και παρακολουθώντάς τον είδα ότι χρησιμοποιούσε σχετικά θέματα στις συναυλίες του. Αυτό μου έδωσε την ιδέα να συνδέσουμε τις δυνάμεις μας.

Υπάρχει η εντύπωση ότι στην Ελλάδα το κοινό της κλασικής μουσικής είναι περιορισμένο. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, πώς θα μπορούσε να διευρυνθεί στη χώρα μας το ενδιαφέρον γι’ αυτό το είδος μουσικής;

Μην το λέτε αυτό. Ο τρόπος που παρουσιάζονται σήμερα οι συναυλίες αγγίζουν κατά κάποιο τρόπο την εκκεντρικότητα και αυτό αρέσει στο κοινό. Γι΄αυτό γεμίζουν οι αίθουσες κλασσικής μουσικής. Εμένα τα Αναλόγιά μου έχουν κόσμο, γι΄αυτό έχουν δημιουργήσει ρεύμα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Frida Kahlo, Vivaldi και το Καρναβάλι της Βενετίας στο Μέγαρο Μουσικής. Ακολουθεί ένας Κύκλος «Μαρία Κάλλας στο Ντιβάνι» στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, που είναι η μόνιμη καλλιτεχνική μου στέγη.

Τι εύχεστε για τη νέα χρονιά;

Υγεία και πολύ μουσική. Είναι θεραπευτική.

 

Ποια είναι η Μάγδα Μαυρογιάννη

Μουσικός – Ηθοποιός – Σκηνοθέτης – Μεταφράστρια θεατρικών έργων – Συγγραφέας μουσικών Αναλογίων

Μια περσόνα της Αθήνας. Ένα πρόσωπο που συμμετέχει στα καλλιτεχνικά και κοινωνικά δρώμενα της πόλης της, καθώς έχει δημιουργήσει τα «Salon Concert» στο ιστορικό της σπίτι (πρώην οικία Τζάκυς Καλογεροπούλου).

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο και μουσική (πιάνο – ακορντεόν – σύνθεση και θέατρο) στην Αθήνα και στο Παρίσι.

  • Απόφοιτος και αριστούχος του Εθνικού Ωδείου Αθηνών.
    • Απόφοιτος και αριστούχος της «Ecole Normale» Παρισίων.
    • Απόφοιτος και αριστούχος του «Conservatoire d΄ art dramatique» Παρισίων.
    • Μαθήτρια του Antoine Vittez. Έπαιξε δίπλα του στο Εθνικό θέατρο Theatre National de Chaillot de Paris.
    • Παρακολούθησε σεμινάρια με τον Τ. Suzuki στη Νέα Υόρκη και έπαιξε μαζί του στο La Mama E.T.C.

    Ξεκίνησε την καριέρα της 12 χρονών ως πιανίστρια στην Ελλάδα, συνέχισε ως ηθοποιός και πιανίστρια στο Παρίσι, όπου έζησε 13 χρόνια.

    Συμμετείχε ως ηθοποιός σε διεθνείς συμπαραγωγές στην Αγγλία, Γαλλία, Ελβετία, Ελλάδα.

    Κινηματογράφος:

    Γαλλία: «Έτσι μ΄ αρέσουν οι γυναίκες», «Υπόθεση μιας νύχτας», «H άλλη όψη του Proust» του Pascal Thomas δίπλα στον Μισέλ Ωμόν, Jean Claude Brialy.

    Ελλάδα: «Νύχτα με τη Σιλένα», «Εδώ είναι Βαλκάνια» κ.ά.

    Τουρνέ: στη Γαλλία με την «Τέταρτη Συμφωνία» του Μίκη Θεοδωράκη.

    Τηλεόραση:

    Αγγλία: «Ελγίνεια Μάρμαρα», Hugh Grant, Neigel Heyvers.

    Γαλλία: «Όλες οι γυναίκες είναι θεές», «Οι κυρίες με τα πράσινα καπέλλα», «Μαριόν», «Η μάνα του Λένιν», «Μέρα και νύχτα» με τον Andre Flederick, George Chorafas, Francis Huster, Angelina Haas.

    Ελβετία: «Ο δρόμος της μουσικής».

    Ελλάδα: «Άννα Κρίστι», «Άννα Χ», «Μαντάμ Σουσού», «Ο έρωτας της Αλεξάνδρας», «Το τέλος της μοναξιάς», «Μοιραίο πάθος», «Μαύρος Ωκεανός», κ.ά.

    Θέατρο:

    «Σλήμμαν» με τον Αntoine Vittez, «Μanufacture» με τον Didier Flamard, «150 χρόνια της Αθήνας» σε κείμενα Κ. Γεωργουσόπουλου, «Επικίνδυνες Σχέσεις» με τον Γ. Φέρτη, «Χαράτσι απ’ τον Ανδρέα τον Απάτση» με τον Λάκη Λαζόπουλο, «Αταίριαστο Ζευγάρι» με τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου – Σμαρούλα Γιούλη, «Τσαο» – «Πριμαντόνα» με τη Μιμή Ντενίση, «Εκτός Ελέγχου» με τον Γρηγόρη Βαλτινό, κ.ά.

    Μεταφράσεις:

    «Τσάο», «Πριμαντόνα», «Άντρες για δείπνο», «Για πάντα μαζί», «Υψηλή Κοινωνία», «Ταμ Ταμ και Τάνγκο», «Η κυρία του Μαξίμ», «Ο Άη Βασίλης είναι λέρα» κ.ά.

    Επί τρία χρόνια έγραψε και παρουσίασε εκπομπές στο Δεύτερο Πρόγραμμα μαζί με τον δημοσιογράφο Γιώργο Νοταρά και στο Τρίτο πρόγραμμα στην εκπομπή «Η μουσική δίνει τον τόνο».

    Δημιούργησε στη Σκόπελο θεσμό με «Θεατρικά Δρώμενα» και διετέλεσε Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Σκοπέλου επί 7ετία.

    Το 1996 δημιούργησε την Θεατρική Εταιρεία «ΑΞΙΑ» και ανέβασε τα «Black Story», την Rock-opera «Sakura», την όπερα «Αδάμ και Χαλιμά» στην ΕΛΣ, «Οι Δίδυμες» κ.ά., τα οποία έγραψε, σκηνοθέτησε και ερμήνευσε.

    Δίδαξε κλασσικό πιάνο στη Σχολή «Michel Sogny» στο Παρίσι και συνεχίζει μέχρι σήμερα τη συνεργασία της με Master Class.

    Eπί σειρά ετών διδάσκει στο «Εθνικό Ωδείο».

    Την χαρακτηρίζει η πρωτοτυπία. Δημιούργησε μια σειρά Μουσικών Θεατρικών Αναλογίων τα οποία γράφει, επιμελείται, σκηνοθετεί και ερμηνεύει, σε συνεργασία με Ίδρυμα Θεοχαράκη, ΕΛΣ, Μέγαρο Μουσικής, Salle Cortot, Cite de la musique στο Παρίσι, με θέματα μέσα από τις βιογραφίες μεγάλων Μουσουργών, όπως Βάγκνερ, Βέρντι, Μπετόβεν, Μότσαρτ, Debussy, Ravel κ.ά.

    Λυρική Σκηνή: «Αδάμ και Χαλιμά» – Μουσική Παράσταση, Λιμπρέτο – Σκηνοθεσία, «Η Σονάτα του Κρόϊτσερ», «Από τον Κοκτώ στον Στραβίνσκυ», «Ανθρώπινη Φωνή» κ.ά.

    Θέατρο Φούρνος: «Οι Δίδυμες» σε συνεργασία με τη Ρούλα Πατεράκη, Εύρη Σωφρονιάδου και Αλέκο Φασιανό.

    Κέντρο Τεχνών Χαλανδρίου και Αμερικάνικο Κολλέγιο: «Η Σονάτα του Κρόϊτσερ»: Θεατροποιημένο Μουσικό Αναλόγιο. Κείμενο – Σκηνοθεσία -Αφήγηση. Με τους: Ναταλία Μιχαηλίδου-πιάνο και Γιώργο Δεμερτζή-βιολί.

    Μουσείο Μπενάκη – Σύγχρονο:  «Ένα παιδί στην Χώρα της Μουσικής». Θεατροποιημένη Συναυλία βασισμένη στην παιδική ηλικία του Μανώλη Καλομοίρη. Παιδικές Όπερες.

    Salle Cortot – Παρίσι – Μουσείο Μπενάκη:  «Α travers le regard de Nelly’s». Θεατροποιημένο Μουσικό Αναλόγιο. Κείμενο – Σκηνοθεσία – Αφήγηση. Με τους: Κάρολο Ζουγανέλη -πιάνο, Γιάννη Ηδομενέο -τραγούδι και προβολή Φωτογραφιών Νelly΄s από το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη.

    Διεθνές Φεστιβάλ Ναυπλίου: Κάρμεν.Μ΄ ένα ρόδο στα μαλλιά.

    Αγγλικανική Εκκλησία: «Κλάρα Σούμαν», «Μότσαρτ – Ο δρόμος προς την Πράγα», «Κασσιανή», «Μαρία Μαγδαληνή».

    Φίλιππος Νάκας: Κάρμεν.Μ΄ ένα ρόδο στα μαλλιά – Διάσημα ντουέτι.

    Παρνασσός – Φεστιβάλ Καλομοίρη: «I love Opera». «Σίσσυ -Φύλλα Ημερολογίου», «Μάρθα Φρόϋντ», «Φρίντα Κάλοου», «Κλάρα Σούμαν», κ.ά.

    Salle Cortot-Παρίσι: «Το Ημερολόγιο της Άννα-Μαγδαλένα Μπαχ», «Αθάνατη Αγαπημένη», «Γεωργία Σάνδη», «Ραχμάνινωφ», κ.ά.

    Ίδρυμα Θεοχαράκη: Σειρά Βάγκνερ, Σειρά Μπετόβεν, Σειρά Μότσαρτ, Σειρά σύγχρονων συνθετών.

    Με μεγάλη επιτυχία ξεκίνησε τον πιο πρωτότυπο Διαγωνισμό κλασσικής μουσικής «Classic MusicBoxΜάγδα Μαυρογιάννη and Young Talents», ο οποίος θα συνεχιστεί και φέτος, προσφέροντας στους επιτυχόντες χρηματικά βραβεία.

    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ
    Μάγδα Μαυρογιάννη, Άρης Γραικούσης

 

About Author

Back to top