Ο Γιώργος Λυγερίδης και η Ευτυχία Βενιωτά είναι το μουσικό ντουέτο “Hermes Duo”. Οι δύο εξαιρετικοί καλλιτέχνες πορεύονται μαζί στην τέχνη, στη μουσική και στη ζωή. Σήμερα συνομιλούν μαζί μας με την ευκαιρία της συμμετοχής τους στο 21ο Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου.
Συνέντευξη στην Ευρυδίκη Κοβάνη
Πώς συνδέεται η μουσικότητα με την πνευματικότητα ;
Γ.Λ.: Η μουσικότητα είναι ένα πρώτο βασικό χαρακτηριστικό, που κατά βάθος συνδέεται με μία αρχικά αδιόρατη ανώτερη αίσθηση, η οποία στην αρχή μας φαίνεται ασαφής, αλλά είναι αυτή που μας ωθεί εσωτερικά προς μία ανώτερη αντίληψη του κόσμου και της λειτουργίας του.
Αν δεν υπάρξει στην πορεία του μουσικού μία παράπλευρη ανάπτυξη του εσωτερικού και γενικότερα του πνευματικού του κόσμου, αυτή η αρχική αδιόρατη ανώτερη αίσθηση θα παραμείνει ασαφής και εν τέλει ακαλλιέργητη και ακατανόητη.
Η ρίζα αυτής της αίσθησης δημιουργείται από τα ευρύτερα ερεθίσματα του συνθέτη, των δημιουργών μουσικής που, μέσα από την μουσική γλώσσα γίνεται μία προσπάθεια μεταβίβασης των ιδεών του, των πνευματικών του προβληματισμών και των ευρύτερων σκέψεων του.
Αν ο εκτελεστής κατέχει τα απαραίτητα κλειδιά κατανόησης και αντίληψης που κατακτάει μέσα από την γνωσιακή του μάθηση όπως η ιστορία της τέχνης, του πολιτισμού των λαών, της παράδοσης, της επιστήμης, της κοινωνιολογίας κ.ά. τότε και μόνο τότε, δύναται να καταλάβει, να προσεγγίσει και εν τέλει να ερμηνεύσει την μουσική και τις ιδέες του συνθέτη. Άρα να εισχωρήσει στις βαθύτερες πνευματικές σκέψεις.
Τέλος, αν αναλογιστούμε ότι στην κορυφή της πυραμίδας της πνευματικότητας βρίσκονται οι ιδέες και οι διδαχές των θρησκειών που συχνά συμπίπτουν με αυτές των πνευματικών ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού, αντιλαμβανόμαστε ξεκάθαρα τη σύνδεση τέχνης, μουσικής, θρησκευτικότητας και πνευματικότητας.
Είναι σημαντικό εδώ να αναφέρουμε, πως ο Claude Delangle ο οποίος είχε την ιδέα του τίτλου της συναυλίας, πέρα από την αναγνωρισιμότητα που έχει ως ο πιο διάσημος σαξοφωνίστας αυτή στη στιγμή στον κόσμο, είναι ορθόδοξος ιερέας που ασκεί με πάθος τα καθήκοντα του όχι μόνο στην ενορία του στο Παρίσι αλλά και σε κάθε γωνιά του πλανήτη, όπου βρίσκεται για τις συναυλίες και τις περιοδείες του.
Σίγουρα πρόκειται για κάποιον που βιώνει με έναν μοναδικό τρόπο τη θρησκευτική και μουσική πνευματικότητα κάθε στιγμή της ζωής του και θεωρούμε τους εαυτούς μας πολύ τυχερούς που θα μοιραστούμε αυτή τη συναυλία σε μία μοναδική στον κόσμο τοποθεσία, όπως αυτή του ιερού νησιού της Πάτμου.
Ε.Β.: Μουσική και πνευματικότητα. Ένα τεράστιο πεδίο για σκέψη. Θα μπορούσε να είναι τίτλος ενός πολυσέλιδου βιβλίου.
Η πνευματικότητα αποτελεί μια ιδιαίτερη και πολύ προσωπική κατάσταση για τον καθένα από εμάς. Είναι συνυφασμένη με την εσωτερική μας διαδρομή και τα βαθειά μας πιστεύω.
Όσο για τη μουσική, είναι νομίζω ξεκάθαρο σε όλους μας ότι τα πολυάριθμα είδη της έχουν και διαφορετική στόχευση προς τον αποδέκτη. Από το “Διονυσιακό” – διασκέδαση, έκσταση, μέχρι το “Απολλώνειο” – θείο, πνευματικότητα.
Στην περίπτωση ενός μουσικού έργου που στοχεύει στην πνευματικότητα, πρωτίστως έχει σημασία η “ιστορία” που έχει να πει ο δημιουργός του.
Όταν πια το έργο έχει “φύγει” από τα χέρια του, τότε είναι η σειρά του καλλιτέχνη-ερμηνευτή να προσπαθήσει να κατανοήσει την “ιστορία” που διηγήθηκε ο συνθέτης, φιλτράροντάς την μέσα από τον δικό του “πνευματικό” κόσμο.
Τέλος ο κάθε ένας από τους ακροατές θα ακούσει αυτή τη μουσική, αυτή την “ιστορία”, με τελείως διαφορετικό τρόπο από τον διπλανό του. Ανάλογα πάντα με το δικό του εσωτερικό ταξίδι, τα δικά του βιώματα και τις ανάγκες της δικής του ψυχής τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση;
Γ.Λ.: Ήταν μία συνεργασία με συμμαθητές στο σχολείο υπό την καθοδήγηση του δασκάλου της μουσικής, που μας έδωσε την μοναδική ευκαιρία να απολαύσουμε την διαδικασία της μουσικής προετοιμασίας και της παρουσίασης της δουλειάς μας στο κοινό του σχολείου.
Εκεί πραγματικά βιώσαμε και καταλάβαμε τη μουσική σε ολόκληρη την διάσταση της έστω και σε αυτό το επίπεδο.
Ε.Β.: Μεγάλωσα μέσα στα τραγούδια της μαμάς και της γιαγιάς.
Τις θυμάμαι να τραγουδάνε από πάντα. Συνειδητή όμως μουσική ανάμνηση υπήρξε το πρώτο μου μάθημα πιάνου στην ηλικία των 4 ετών.
Πώς διαμορφώθηκε η μουσική σας πορεία;
Γ.Λ.: Η μουσική τέχνη έχει πολύ δουλειά, πολύ κόπο, πολλές θυσίες. Ενέχει μία συνεχόμενη μάχη με τις αδυναμίες μας και εν τέλει την πνευματική μας βελτίωση.
Το αποκορύφωμα ήταν τα 10 χρόνια εξαιρετικών εμπειριών στην πόλη του φωτός, στο Παρίσι, όπου είχα την απίστευτη τύχη να μπορέσω να τα βιώσω εξ αρχής με την τότε σύντροφο και πλέον σύζυγο μου, την πιανίστα Ευτυχία Βενιωτά, με την οποία έχουμε κάνει πολλά μέχρι τώρα (συναυλίες, διεθνή σεμινάρια με διεθνής φήμης καλλιτέχνες, δημιουργία φεστιβάλ αλλά και οικογένεια με 2 παιδιά) εδώ και 30 χρόνια, μεταξύ των οποίων και αυτή την συναυλία στην Πάτμο.
Ε.Β.: Όπως σε όλα νομίζω στη ζωή, την πορεία μας διαμορφώνουν τόσο οι προσωπικές μας αναζητήσεις όσο και οι άνθρωποι που συναντάμε στον “δρόμο” μας.
Είχα την τύχη να διδαχτώ από υπέροχους δασκάλους. Ο καθένας πρόσθεσε ένα λιθαράκι στη σκέψη μου, στον τρόπο που αντιλαμβάνομαι και προσεγγίζω τα μουσικά έργα.
Ξεχωριστή θέση έχει η πολυαγαπημένη μου δασκάλα και δεύτερη “μητέρα” μου, η εξαίρετη πιανίστα, Δόμνα Ευνουχίδου, της οποίας τις συμβουλές δέχομαι μέχρι σήμερα, με μεγάλη ευγνωμοσύνη.
Ιδιαίτερα πλούσια σε εμπειρίες, τόσο μουσικές όσο και ανθρώπινες υπήρξαν τα 10 χρόνια της διαμονής μου στο Παρίσι με παράλληλες σπουδές σε Γαλλία και Γερμανία.
Συνέχισα να εμβαθύνω στη μουσική με “δασκάλους” πια τους μαθητές μου. Ταυτόχρονα μεγάλο μέρος της μουσικής μου ενέργειας δόθηκε στην πιανιστική συνοδεία με κυρίαρχη κατεύθυνση τα πνευστά και ιδιαιτέρως το κλασσικό σαξόφωνο, που είναι ίσως το όργανο που γνωρίζω καλύτερα μετά το πιάνο.
Είναι, θα έλεγα, οικογενειακή υπόθεση, αλλά και παράλληλα αποτελεί μια πρόκληση τόσο με την αντικειμενική δυσκολία του ρεπερτορίου για τον πιανίστα, όσο και με το τεράστιο πεδίο προς εξερεύνηση που ανοίγεται για το σαξόφωνο στον χώρο της κλασσικής μουσικής σήμερα.
Μέσα σ’αυτό το πλαίσιο είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μένα τα έργα μουσικής δωματίου για σαξόφωνο και άλλα, πιο παραδοσιακά κλασσικά όργανα, όπως το βιολί, το τσέλο, το φλάουτο, η άρπα.
Είχα την ευλογία να συνεργαστώ με εξαιρετικούς συναδέλφους μουσικούς και να “γεμίσω” από την ανταλλαγή των ενεργειών μας τόσο σε καλλιτεχνικό όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο.
Τι σημαίνει για εσάς μουσική;
Γ.Λ.: Η μουσική εμπεριέχει τα πάντα. Είναι μία γλώσσα που μιλάει σε όλους, για όλους και για όλα και αυτό αποτελεί μία τεράστια ευθύνη των μουσικών προς την κοινωνία και ιδίως προς τα παιδιά και τους νέους.
Η μουσική σαν εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί από τον μαθητή, όποιας ηλικίας και αν είναι, πειθαρχία, συνέπεια και μία απαίτηση να ανοίξει την αντίληψή του προς άλλα επίπεδα πιο αδιόρατα, όχι τόσο απτά, που μπορεί οι μουσικά απαίδευτοι να αγνοούν αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και δεν τους επηρεάζουν.
Έτσι η μουσική ανοίγει στον άνθρωπο νέους ορίζοντες και γι`αυτό θεωρώ πως πρέπει η εκμάθηση της να είναι υποχρεωτική αλλά με ουσιαστικό τρόπο.
Όσο για εμάς τους μουσικούς, πλανώνται πλάνην οικτράν όσοι δεν έχουν καταλάβει την ουσία που έχει αυτό το λειτούργημα και απλά μένουν στα λίγα της επιφάνειας και του φαίνεσθαι.
Ε.Β.: Ο Σοπενχάουερ έλεγε πως “η μουσική είναι η απάντηση στο μυστήριο της ζωής. Η βαθύτερη από όλες τις τέχνες, εκφράζει τις βαθύτερες σκέψεις της ζωής. Είναι η μελωδία, της οποίας το κείμενο είναι ο κόσμος.”
Όταν ερμηνεύω κάτι που μιλάει στην ψυχή μου, ο χρόνος σταματάει, η μουσική γίνεται η έκφραση της αγάπης που ξεχειλίζει από μέσα μου.
Καθώς η αγάπη αυτή μεταμορφώνεται σε ήχο και επιστρέφει πίσω σε μένα αντανακλώντας ταυτόχρονα την ενέργεια των ακροατών, νιώθω μια έκρηξη συναισθημάτων που με συγκλονίζει.
Μιλήστε μας για την συμμετοχή σας στο 21ο Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου με την μουσική σας παράσταση «Από το μουσικό στο πνευματικό». Τι θα ακούσουμε;
Γ.Λ.: Το πρόγραμμα μας είναι μία επιλογή έργων που θεωρούμε ότι διακατέχονται από μία βαθύτατη σκέψη, εσωτερικότητα και πνευματικότητα.
Μεγάλο ενδιαφέρον, μεταξύ των άλλων, παρουσιάζει το έργο του εξαιρετικού φίλου και συνθέτη Σωτήρη Δεσπότη, που μεταξύ όλων, κατάφερε να μας γράψει ένα έργο για 2 σαξόφωνα και πιάνο για 4 χέρια, που συνδέεται με τα σημαντικότερά σημεία της Αποκάλυψης.
Ό,τι πιο ταιριαστό για μία τέτοια συναυλία και τον ευχαριστούμε θερμά για την ευκαιρία που μας έδωσε να παίξουμε κάτι τέτοιο σε αυτό τον ιερό χώρο.
Ε.Β.: Η συναυλία θα ανοίξει και θα κλείσει με έργα εμπνευσμένα από κείμενα του Ευαγγελιστή Ιωάννη.
Θα ξεκινήσουμε με ένα απόσπασμα από τα “Κατά Ιωάννη” Πάθη του J.S. Bach, κατεξοχήν συνθέτη θρησκευτικής μουσικής και θα τελειώσουμε με το “Εν τη σιωπή κραυγάζω” του αγαπητού φίλου συνθέτη και διευθυντή του Φεστιβάλ, Σωτήρη Δεσπότη.
Ενδιάμεσα θα παρουσιαστούν έργα που διακατέχονται από ιδιαίτερη πνευματικότητα και εσωτερικότητα, των Pergolesi, Caplet, Messian, Pärt και Θεοδοσίου.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Όπως ανέφερα και παραπάνω, ένα σημαντικό μέρος του έργου του μουσικού, είναι η ανάδειξη του κόσμου και της δύναμης της μουσικής.
Έτσι λοιπόν, στα άμεσα σχέδια μου πάντα με την Ευτυχία Βενιωτά, είναι μια σειρά εκπαιδευτικών συναυλιών για μουσικό αυτοσχεδιασμό πάνω σε ταινίες του βωβού κινηματογράφου για σχολεία και όχι μόνο, όπου ξεδιπλώνουμε στο νεανικό κοινό μας μία σειρά από τεχνικές και μουσικές ιδέες, που πάντα προκαλούν ενθουσιασμό και μεγαλώνουν το ενδιαφέρον των παιδιών για την μουσική και γενικότερα για την τέχνη.
Θα ήταν βέβαια μεγάλη μας χαρά να υπάρξει κάποια στιγμή η δυνατότητα να το παρουσιάσουμε και εδώ, στο ιερό νησί της Πάτμου.
Ε.Β.: Το αμέσως επόμενό μας project ως “Hermes Duo” είναι η παρουσίαση του “Ciné – Concert”, μιας κινηματογραφικής συναυλίας με τη μορφή εκπαιδευτικών παραστάσεων για σχολεία.
Με εργαλείο τον αυτοσχεδιασμό επενδύουμε μουσικά ταινίες του Βωβού κινηματογράφου και τις συνδέουμε με αυθεντικές συνθέσεις γραμμένες για σαξόφωνο και πιάνο.
Παράλληλα, έχοντας παίξει πολύ μεγάλο όγκο μοντέρνας και σύγχρονης μουσικής και έχοντας παρουσιάσει πολλά έργα για πρώτη φορά στο κοινό, δίνοντας βήμα στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, νιώθω την ανάγκη να ξαναστραφώ στο παρελθόν και να ανακαλύψω ξανά τα μεγάλα έργα του ρεπερτορίου για μουσική δωματίου και κυρίως για σόλο πιάνο.
Τέλος, συνεχίζονται τα σχέδια για συναυλίες με τη μεγάλη μου αδυναμία, το ιδιαίτερο και πρωτοποριακό σύνολο Piandaemonium – 12 πιανίστες σε 6 πιάνα, που δημιουργήθηκε από τη Δόμνα Ευνουχίδου, αποτελείται από μια αγαπημένη παρέα φίλων και επαναπροσδιορίζει μέσα σε ένα νέο πλαίσιο τον παραδοσιακό πιανιστικό ήχο.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΥΓΕΡΙΔΗΣ
Γεννημένος το 1973 στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νοτίου Αφρικής, ο Έλληνας σαξοφωνίστας Γιώργος Λυγερίδης αποφοίτησε από την Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας στην τάξη του Daniel Gauthier και από την Ecole Nationale de Musique de Créteil στο Παρίσι με άριστα παμψηφεί στο κλασσικό σαξόφωνο και στη μουσική δωματίου, στην τάξη του Georges Porte. Παρακολούθησε επίσης Masterclasses με τους Claude Delangle, Arno Bornkamp, Philippe Portejoie ενώ μελέτησε μουσική δωματίου με την Ulla Graff.
Παράλληλα σπούδασε σύγχρονο αυτοσχεδιασμό, κλασσικό τραγούδι και ανώτερα θεωρητικά.
Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες στην Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Κροατία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία.
Συνεργάστηκε κατ’ επανάληψη με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την ορχήστρα του “Orsay” ενώ συνέπραξε ως σολίστ με την Ορχήστρα της Ακαδημίας της Σόφιας. Συνεργάστηκε επίσης με διάφορα σύνολα (Κουαρτέτο Σαξοφώνων της Αθήνας, Μακεδονικό Κουαρτέτο Σαξοφώνων, σύνολο Σαξοφώνων του Ντόρτμουντ, Idée Fixe).
Με εργαλείο τον αυτοσχεδιασμό έχει επενδύσει μουσικά αρκετές θεατρικές παραστάσεις.
Από το 1995 συνεργάζεται μουσικά με την πιανίστα Ευτυχία Βενιωτά και ως “Duo Hermes” έχουν παρουσιάσει μεγάλο αριθμό έργων του διεθνούς ρεπερτορίου με έμφαση στις γαλλικές συνθέσεις, ενώ ταυτόχρονα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία.
Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζονται με καταξιωμένους αλλά και νεότερους Έλληνες συνθέτες, έχουν παρουσιάσει αρκετές πρώτες εκτελέσεις έργων, επικοινωνούν ελληνικά έργα τόσο στο κοινό του εξωτερικού όσο και σε διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες του χώρου και έχουν ηχογραφήσει το έργο του Πάρι Παρασχόπουλου “Αμφίπολις”.
Παράλληλα, σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς τους αποτελούν οι παραστάσεις “Cine-Concert” στις οποίες αναμιγνύονται η ζωντανή αυτοσχεδιαστική μουσική επένδυση ταινιών βωβού κινηματογράφου με την παρουσίαση αυθεντικών έργων μουσικής δωματίου. Κάποιες από αυτές, ειδικά προσαρμοσμένες, παρουσιάζονται με τη μορφή εκπαιδευτικών παραστάσεων σε σχολεία της Ελλάδας.
Το 2009 ίδρυσε το σύνολο σαξοφώνων “Sax Nouveau”,το οποίο έχει παρουσιαστεί σε πληθώρα συναυλιών και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και στο Δημοτικό Ωδείο Νεαπόλεως-Συκεών. Ορμώμενος από το ενδιαφέρον του για το μουσικό και παιδαγωγικό κομμάτι έχει συμπράξει μουσικά και παιδαγωγικά με μερικούς από τους σημαντικότερους ερμηνευτές και δασκάλους διεθνώς, όπως οι Claude Delangle, Georges Portes, Nicolas Arsenijevic, Christophe Bois.
Ως ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαξοφώνου Ελλάδος συνεργάζεται στη διοργάνωση του «Διεθνούς Φεστιβάλ Σαξοφώνου» της Λάρισας.
Συνδιοργανώνει με την Ε. Βενιωτά το “Olympic Sax Festival”.
Αποτελεί μέρος των επιλεγμένων καλλιτεχνών της κορυφαίας παγκοσμίως κατασκευαστικής εταιρίας σαξοφώνων “SELMER” ως “Artist SELMER”.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΒΕΝΙΩΤΑ
Γεννήθηκε το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Το 1991 πήρε Δίπλωμα πιάνου με “Άριστα Παμψηφεί” και ειδικό βραβείο δεξιοτεχνίας, τάξη Δόμνας Ευνουχίδου. Το 1992 πήρε το Diploma (L.R.S.M) του Associated Board of the Royal Schools of Music της Αγγλίας.
Στη Γαλλία συνέχισε στο Conservatoire National de Région Aubervilliers–La Courveuve, τάξη Isabelle Grandet, ολοκληρώνοντας τις σπουδές της με “Premier Prix de piano” καθώς και “Perfectionnement”, ενώ για τα επόμενα 2 χρόνια βρισκόταν υπό την καθοδήγηση της Muriel Blaisse στο Conservatoire de Montreuil .
Αποφοίτησε με “Άριστα” από το Σολιστικό τμήμα της Hochschüle für Musik Köln, τάξη Ulla Graf και από το μεταπτυχιακό κύκλο “Konzert Examen” από τη Robert Schumann Hochschüle Düsseldorf, τάξη Roberto Szidon. Μελέτησε επίσης με τους Lev Vlassenko, Duo Ganevi, Μαρτίνο Τιρίμο, Γιάννη Βακαρέλη, Pierre Pontier.
Τιμήθηκε με βραβεία σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς. Εμφανίστηκε σε ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Αποτελεί ιδρυτικό μέλος του συνόλου Piandaemonium: 12 πιανίστες σε 6 πιανα.
Συνεργάστηκε με το ‘IDEE FIXE’- σύνολο σύγχρονης μουσικής καθώς και με αναγνωρισμένους μουσικούς από τον διεθνή χώρο του κλασσικού σαξοφώνου όπως οι Georges Porte, o Christophe Bois, o Nicolas Arsenijevic, o Martin Trillaud, o Antonio Garcia Jorge κ.α.
Από το 1995 συνεργάζεται μουσικά με τον σαξοφωνίστα Γεώργιο Λυγερίδη και ως “Hermes Duo” έχουν παρουσιάσει μεγάλο αριθμό έργων του διεθνούς ρεπερτορίου με έμφαση στις γαλλικές συνθέσεις, ενώ ταυτόχρονα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία.
Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζονται με καταξιωμένους αλλά και νεότερους Έλληνες συνθέτες, έχουν παρουσιάσει αρκετές πρώτες εκτελέσεις έργων, επικοινωνούν ελληνικά έργα τόσο στο κοινό του εξωτερικού όσο και σε διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες του χώρου και έχουν ηχογραφήσει το έργο του Πάρι Παρασχόπουλου “Αμφίπολις”.
Παράλληλα, σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς τους αποτελούν οι παραστάσεις “Cine-Concert”,στις οποίες αναμιγνύονται η ζωντανή αυτοσχεδιαστική μουσική επένδυση ταινιών βωβού κινηματογράφου, με την παρουσίαση αυθεντικών έργων μουσικής δωματίου. Κάποιες από αυτές, ειδικά προσαρμοσμένες, παρουσιάζονται με τη μορφή εκπαιδευτικών παραστάσεων σε σχολεία της Ελλάδας.
Από το 2007 διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης ως καθηγήτρια συνοδός πιάνου.
Συνδιοργανώνει, με τον Γ.Λυγερίδη το “Olympic Sax Festival”.
Εκτός από την καλλιτεχνική της ζωή, η Ευτυχία είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια «International Association of Infant Massage» και μητέρα δύο γιων.