H σπουδαία mezzo soprano Nadine Weissmann θα βρεθεί στη Ρόδο για δύο μουσικές παραστάσεις με τίτλο “Λύτρωση, Καημοί και Όνειρα” με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του ρόδιου μαέστρου Αλέξανδρου Βελώνη στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου. Αυτό το σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός μας έδωσε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την διεθνώς καταξιωμένη καλλιτέχνιδα.
Συνέντευξη στην Ευρυδίκη Κοβάνη Φωτογραφίες Das Opernglas, Ludwig Olah Τι σημαίνει για εσάς το τραγούδι; Για έναν τραγουδιστή το τραγούδι σημαίνει τόσα πολλά πράγματα! Είναι η βαθιά απόλαυση να παράγεις έναν ελεύθερο, δονητικό ήχο, είναι το βάθος της συναισθηματικής επικοινωνίας που μπορείς να δημιουργήσεις, η ανακούφιση που σου φέρνει, η πρόκληση που αντιπροσωπεύει. Ο κόσμος μου δεν είναι μόνο το τραγούδι, όμως το τραγούδι είναι ένας ολόκληρος κόσμος!
Τι προκλήσεις αντιμετωπίζει μία μέτζο σοπράνο; Μερικοί θεωρούν ότι το να είσαι μέτζο σοπράνο είναι πιο δύσκολο, διότι έχεις μικρότερο ρεπερτόριο, λιγότερο εντυπωσιακούς ρόλους, λιγότερες φωνητικές εξάρσεις. Αλλά εγώ νιώθω ότι μας δίνεται η δυνατότητα να ερμηνεύουμε πολύ πιο ενδιαφέροντες ρόλους, από νέους άντρες μέχρι γριές μάγισσες και, παρ’ όλο που μερικές φορές έχουμε να τραγουδήσουμε δευτερεύοντα μέρη, αυτά είναι και τα πιο ουσιαστικά μέσα στη δραματική τους διάσταση.
Πώς αποφασίσατε να γίνετε τραγουδίστρια κλασικής μουσικής; Από τότε που άρχισα να μιλώ τραγουδούσα και πάντα ήθελα να τραγουδώ. Αργότερα αποφάσισα να το κάνω επαγγελματικά μέσα από την ενθάρρυνση των δασκάλων και μεντόρων μου, που πίστευαν ότι έχω ότι χρειάζεται για να εξελιχθώ σ’ αυτόν τον χώρο.
Υπήρξαν κάποιοι άνθρωποι που σας επηρέασαν βαθιά σε σχέση με την τέχνη σας; Ο δάσκαλος μουσικής στο σχολείο, το μεγαλύτερο είδωλό μου η Μπάρμπαρα Στρέηζαντ και ο πατέρας μου που ήταν τσελίστας.
Έχετε ξαναέρθει στην Ελλάδα και στη Ρόδο; Ήρθα μία μόνο φορά στην Ελλάδα στο παρελθόν κι έτυχε να είναι στη Ρόδο. Ανυπομονώ να επιστρέψω!
Τι σας ικανοποιεί περισσότερο σαν καλλιτέχνη; Το καλύτερο απ’ όλα είναι να μπορώ να κάνω υψηλού επιπέδου μουσική με ανθρώπους τους οποίους αποκαλώ φίλους. Είναι μεγάλο δώρο το να επικοινωνείς με το κοινό χωρίς να μοιράζεστε την ίδια μητρική γλώσσα ή πεποιθήσεις, απλά μέσα από τη μεταμορφωτική συναισθηματική δύναμη της μουσικής!
Τι σας εμπνέει στη μουσική και στη ζωή; Οι άνθρωποι γύρω μου που κάνουν την ψυχή μου να τραγουδάει!
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η NADINE WEISSMANN“Εμφάνιση σταρ και προσγειωμένη επι της γης” (Das Opernglas). Αυτή είναι η τέλεια περιγραφή για την εξαιρετική δραματική mezzo-soprano Nadine Weissmann. “Η οποία πέραν της αψεγάδιαστης φωνής, έχει μια μια απίστευτη σκηνική παρουσία” (BR Klassik). Μια δόση αίγλης με ατρόμητε δραματικά ένστικτα την έχουν καθιερώσει στις πρώτες γραμμές της νέας γενιάς των βαγκνερικών τραγουδιστών. Συνεργασίες με κάποιους από τους καλύτερους μαέστρους, σκηνοθέτες, ορχήστρες, φεστιβαλ και αίθουσες της έχουν ήδη επιτρέψει να κατακτήσει τις καρδιές ενός κοινού μεγάλου εύρους μέσα από την ευαίσθητη συναισθηματική επικοινωνία και τη φλογερή αυθεντική τέχνη. Η γεννημένη στο Βερολίνο Nadine Weissmann τράβηξε το διεθνές ενδιαφέρον για το κοινό και τον τύπο το 2013 ως Erda στην παραγωγή του Δαχτυλιδιού, σε σκηνοθεσία Frank Carstoff στο Bayreuth Festival, υπό τον Kirill Petrenko, ένα ρόλο που τραγούδησε για 5 συνεχόμενες σεζόν. Σε μεγάλη ζήτηση για βαγκνερικους ρόλους διεθνώς, είναι επισης γνωστή για το κωμικό της ταλέντο, εμφανιζόμενη σε περασμένες σεζόν ως Quickly στην Όπερα της Βαστίλης δίπλα στον Falstaff από τον Sir Bryn Terfel. Έκανε το ντεμπούτο της στο φεστιβάλ του Salzburg το 2019 στη συναρπαστική σκηνοθεσία του Barrie Kosky του Orphée aux enfers και σύντομα μετέπειτα στη Βασιλική Οπερα Covent Garden στη θρυλική παραγωγή του Μαγικού Αυλού από τον David McVicar. Σταθερή καλεσμένη στην Κωμική Όπερα του Βερολίνου έχει παρουσιάσει το μουσικό και δραματικό της φάσμα σε ρόλους τόσο διαφορετικούς όπως η Ježibaba (Rusalka), Gora (Medea του Reimann), Geneviène (Pelleas et Mélisandre) και Τρίτη Κυρία (Μαγικός Αυλός) στη φημισμένη παραγωγή του Barrie Kosky, η οποία την οδήγησε σε περιοδεία τόσο μακριά όσο η Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Γαλλία, Ισπανία, το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και η Ιαπωνία. Με αγάπη για το ρεσιτάλ η ίδια με την συνοδό πιανίστα Karola Theill εμφανίστηκε τελευταία στη Villa Wahnfried στο Bayreuth. Μια ηχογράφηση της δεύτερης συμφωνία του Mahler με τον Ádám Fischer έχει μόλις κυκλοφορήσει και DVD του Orphée aux enfers από το Salzburg είναι ήδη διαθέσιμο. Νωρίτερα πρόσθεσε στο ρεπερτόριο της την Ulrica (Un ballo in maschera / Ένας χορός μεταμφιεσμένων) καθώς και την πολυαναμενόμενη Dalila (Samson et Dalila). Επέστρεψε στην Κωμική Όπερα του Βερολίνου ως Leokadja Begbick στο Η Άνοδος και η Πτώση της πόλη του Mahagonny και ως Coupid στο Orphér aux enfers το περασμένο φθινόπωρο με μεγάλη επιτυχία και αδημονεί για συναυλία με τα Wesendonck Lieder, το ντεμπούτο της ως Amneris (Aida) και το ντεμπούτο της στο Budapest Wagner Festival ως Erda και τη συναυλΙα της τρίτης πράξης του Siegfried στο Bregenz Festival. Η Nadine Weissmann σπούδασε στη Royal Academy of Music του Λονδίνου και με την Virginia Zeani στο Indiana University, στο Bloomington, αποφοιτώντας με B.Mus. και Master of Music (Vocal Performance) καθώς επίσης ένα Licentiate of the Royal Academy of Music (LRAM) και Performer Diploma στο IU. Είχε συμβόλαια πλήρους εργασίας με το θέατρο του Osnabrück και το Εθνικό Θέατρο της Βαϊμάρης, όπου επευφημήθηκε ως Carnen και σε πολλαπλούς ρόλους στο Δαχτυλίδι. Το ευρύ της ρεπερτόριο περιλαμβάνει ακόμη ρόλους όπως Baba the Turk (The Rake’s Progress), Herodias (Salome), Laura (La Gioconda), Floßhilde, Schwertleite, δεύτερη Norn και Waltraute στο Δαχτυλίδι, the Old Lady (Candide), Duenna (Betrothal in a Monastery), Florence Pike (Albert Herring), Countess Helfenstein (Mathis der Maler), the Old Baroness (Vanessa), Federica (Luisa Miller), Annina (Der Rosenkavalier), Maddalena (Rigoletto), Brigitta (Die tote Stadt), Filipjevna (Eugen Onegin), Mary (Der Fliegender Holländer), Marcelina (Le Nozze do Figaro) και Amando (Le Grand Macabre). Ως συναυλιακή καλλιτέχνης μεγάλο μέρος της συγκέντρωσής της αποσπούν έργα όπως η Ένατη Συμφωνία and η Missa solemnis του Beethoven, η δεύτερη, η όγδοη Συμφωνία και Das Lied von der Erde του Mahler, η Alto Rhapsody του Brahms, η Jeremiah Symphony του Bernstein, ο Elijah του Mendelssohn μεταξύ άλλων. Έδωσε επίσης την πρεμιέρα του συμφωνικού κύκλου τραγουδιών Gesänge zur Erde του George Alexander Albrecht με την Staatskapelle Weimar. Μαέστροι με τους οποίους έχει συνεργαστεί συμπεριλαμβάνουν τους Michael Boder, Jesús López-Cobos, Christoph Eschenbach, Leo Hussain, Martin Hoff, Marek Janowski, Kirill Karabits, Lothar Koenigs, Fabio Luisi, Antonello Manacorda, Kirill Petrenko, Donald Runnicles, και ο Christian Thielemann, σε παραγωγές από τους Robert Carsen, Frank Castorf, Mariame Clément, Achim Freyer, La Fura dels Baus, Claus Guth, Jean-Louis Grinda, Barrie Kosky, Marco Arturo Marelli, Olivier Py, και Michael Schulz. Η Nadine είναι νικήτρια του διαγωνισμού τραγουδιού της Kammeroper Schloss Rheinsberg, του διαγωνισμού Franscisco Viñas στη Βαρκελώνη και του διεθνούς διαγωνισμού Wagner στο Seattle. Το 2017 ονομάστηκε Fellow της Royal Academy of Music.
|