Ο Άγγελος Χατζάς αυτόν τον χειμώνα σκηνοθετεί και παίζει στην παράσταση “Αλλαγή: Μέθοδος” που ανεβάζει η Εταιρία Θεάτρου “Νεάπολις” στο Θέατρο Φούρνος από τις 8 Φεβρουαρίου και έως τις 9 Μαρτίου. Μία παράσταση που μιλάει για την μεταμόρφωση και την απελευθέρωση από τα δεσμά του φόβου, βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Εντουάρ Λουί.
Είχαμε έτσι την ευκαιρία να τον συναντήσουμε και να συνομιλήσουμε μαζί του.
Συνέντευξη στην Ευρυδίκη Κοβάνη
Τι πραγματεύεται η παράσταση «Αλλαγή: Μέθοδος»;
Η ιστορία του Εντουάρ Λουί είναι μια ιστορία ενηλικίωσης, χειραφέτησης, απελευθέρωσης, αλλαγής, μεταμόρφωσης, μια ζωή μέσα σε έναν κόσμο εχθρικό και άδικο απέναντι σ’ένα γκέι φτωχό αγόρι στη σύγχρονη Γαλλία. Που θα μπορούσε φυσικά να είναι -και είναι- η σύγχρονη Ελλάδα.
Τι ήταν αυτό που σας τράβηξε στο συγκεκριμένο έργο του Έντουαρ Λουϊ;
Η δύναμή του. Ο Λουί δεν μασάει τα λόγια του. Τολμάει και κάνει αυτή τη βουτιά στα τόσο προσωπικά βιώματα, μ’έναν τρόπο ξεκάθαρο, απόλυτο και διαυγή. Και ταυτόχρονα με μεγάλο αισθητικό ενδιαφέρον. Καταρχήν από τη λογοτεχνική σκοπιά, αλλά για εμάς και τη θεατρική. Θέλω να πω πως η πρόζα του είναι τόσο δυναμική και πολύπλευρη που σε κινητοποιεί να την ζωντανέψεις.
Πώς το προσεγγίσατε σκηνοθετικά και ερμηνευτικά;
Σ’ αυτήν την πολύπλευρη προσέγγιση του ίδιου, υπάρχει το κουίρ, υπάρχει το πολιτικό, υπάρχει το ανατρεπτικό. Σε αυτά σταθήκαμε, που μας απασχολούν και εμάς πολύ. Εννοώ την ομάδα μας, τη «Νεάπολις».
Με αυτά παίξαμε, με την Αργυρώ Λογαρά που είναι η Έλενα του Εντουάρ (ένα θηλυκό τοτέμ για κάθε γκέι άντρα) και τον Κωνσταντίνο Τσιγκρή στη μουσική.
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας.
Ο Εντουάρ δυναμιτίζει το περιβάλλον του. Δυναμιτίζει την ίδια τη ζωή. Και το κάνει αυτό αναγκαστικά. Για να ζήσει. Για να επιβιώσει καταρχήν. Και για να ζήσει ουσιαστικά στη συνέχεια.
Δεν έχει άλλη επιλογή, γιατί το περιβάλλον του είναι ασφυκτικό, η οικογένεια, το χωριό. Αλλά και στη συνέχεια, ακόμη και οι αστικοί κύκλοι όταν θα έχει γίνει διάσημος, θα είναι ασφυκτικοί. Θα φεύγει πάλι.
Ποια είναι η ατμόσφαιρα της παράστασης;
Προσπαθήσαμε να είναι όσο πιο ουσιαστική γίνεται, να αναδείξει τα θέματα μ’ένα ενδιαφέροντα τρόπο. Στο αισθητικό κομμάτι ο Βαγγέλης Γούλας έδεσε τα σκηνικά στοιχεία με άξονα την αναζήτηση του χρόνου, της τέχνης, της ανατροπής.
Ο Παναγιώτης Μιχαηλίδης στα κοστούμια έδωσε το κουίρ στοιχείο. Η ‘Ερη Πασαλιμανιώτη στην κίνηση, την ελευθερία.
Έρωτας, τέχνη, επανάσταση. Τι είναι πιο σημαντικό;
Ο Έρωτας είναι και τέχνη και επανάσταση. Η Τέχνη είναι και έρωτας και επανάσταση. Η Επανάσταση είναι και έρωτας και τέχνη. Άρα πού καταλήγουμε;
![αγγελος χατζάς](https://www.lotosmag.gr/wp-content/uploads/2025/02/αγγελος-χατζάς.jpg)
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΤΖΑΣ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και ζεί στην Αθήνα.
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1993) και της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995).
Eργάστηκε στο θέατρο ως ηθοποιός: στο Εθνικό Θέατρο, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου και Ιωαννίνων και σε ιδιωτικές σκηνές, συνεργαζόμενος με τους Κ.Ρουγγέρη, Κ.Δαμάτη, Π.Γλυκοφρύδη, Κ.Καποδίστρια, Μ.Κουκιάδη, Σ.Αρκέντη, Δ.Σεϊτάνη, Κ.Καστανά, Γ.Χατζηδάκη, Π.Παγανόπουλο, με τις ομάδες της Ι.Ρεμεδιάκη και του Α.Κομπόγιωργα.
Έχει ιδρύσει την ομάδα “Νεάπολις” με την Α.Λογαρά, με την παράσταση «Περικλέους Επιτάφιος» του Θουκυδίδη (Στούντιο Μαυρομιχάλη-2012-13). Μαζί με τον Α.Κομπόγιωργα σκηνοθέτησε το «Ταξίδι στο κέντρο της γης» του Ι.Βέρν (Θέατρο 104, 2015-16).
Σκηνοθέτησε κι έπαιξε στη «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα (Θέατρα «Α.Σ.Κ.Τ»,¨Φούρνος», “Στούντιο Μαυρομιχάλη” 2017-19), τον «Δον Κιχώτη» του Θερβάντες (Θέατρο Φούρνος 2020), το «Δόκτωρ Γκλάς» του Γ.Σέντερμπεργκ (Θέατρο Φούρνος 2022-23), το «Λέων Τολστόι»-Ιστορίες και παραμύθια για παιδιά» σε δημοτικά σχολεία και φεστιβάλ (2024), το «Αλλαγή:Μέθοδος» του Εντουάρ Λουί (Θέατρο Φούρνος 2025).
Δίδαξε υποκριτική και αυτοσχεδιασμό στο Δημόσιο Ι.Ε.Κ. Ν.Σμύρνης (2024).